
591 ratings
Paihalas Brewery
Sodankylä, Finland
chevron_leftchevron_right
Paihalas is a brewery and blendery in Sodankylä, Finland.
We craft small batches of oak aged Arctic Wild ales in the heart of Lapland.
Our name is a tribute to long-gone Kemi Sami culture, taken from the Inari Sami word Páihálâš, which means local. Inari Sami is the closest language relative to Kemi Sami which was once the main language spoken in Sodankylä region until its disappearence in 19th century.
Is this your brewery?
Register your brewery for FREE and be in control how you are presented in Pint Please!
Register your breweryReviews

Aplepsiini
@ Mallaskellari8 days ago
5.0
Lopultakin pääsen maistamaan Paihalaksen olutta ja mikä mestariteos sattuikaan ensimmäiseksi.

Jali N
@ Ravinteli Haarla8 days ago
4.6
Hieman valkkarimainen tuoksultaan, mutta maultaan hedelmäinen hieman yrttien, ja jälkkäristä jää suuhun pyöriin hento sitruuna.

Jali N
@ Ravinteli Haarla8 days ago
4.8
Aika miedosti hapan, jännä hapon ja makeuden yhdistelmä. Tuoksussa mieto viski, johtuukohan tynnyri kypsytyksestä. Ehdottomasti jatkoon, paras olut mitä oon pitkään aikaan juonu.
Markku A
@ Mallassepät - Shop & Taproom Takomo20 days ago
3.4

Jokkeri76
@ Paihalas Brewery21 days ago
4.4
Paihalaksen talviboksin olunen.
Vahva kirsikka, puinen tynnyröinti sekä ohuen makea karamellimaltaisuus on läsnä tuoksussa.
Maku on heti vahvan kirsikkainen ohuella hapokkuudella varustettuna. Todella pian tähän maku elämykseen liittyy tuo tynnöinin antama puinen aromi sekä kuivan hedelmällisyys.
Suullisen edetessä hapan joka on muutenkin vaimeaa niin heikkenee, kun esiin nousee hieman makeaa suklaisuutta kaakaokahvin muodossa.
Suuhun jää mukava marjainen maku jossa hapanta, makeaa yhdessä tynnyrimaltaisuuden kanssa.
Nyt on hapan mukavan mietoa niin tämä voisi olla olut josta tykkää myös jotka ei ole happaman oluen ystäviä.
Mukava erillainen olut Paihalakselta. Kirsikan maun nostan vielä esille. Se on 😋
BOT 5/2025
BBF 5/2035
Janne G
@ Juova Hanahuone29 days ago
3.3
Nää Päihala oluet ovat järestäen happamia, mut jotenkin olen alkanut pääsemään niiden makuun 🤔










