Wind Claws 8.0%, Paihalas Brewery, Finland
16 ratings
3.7
Wind Claws
8.0% Gruit
This gruit was brewed with abundance of local wild herbs and bottle conditioned with Angelica archangelica syrup. It’s mildy sour and you’ll find some herbal bitterness, dry hay and funky fruitiness. Barrel aged for 13 months. 0,75l 249 Bottles 0,375l 294 Bottles
Unfiltered
Barrel aged

Reviews

Post author: Hanzel
Hanzel
1 month ago
4.5

Post author: Kämpe T
Kämpe T
1 month ago
4.6

Post author: Kinnune
Kinnune
@ Paihalas Brewery
7 months ago
Wind Claws, Finland
4.0
Yrttinen ja maanläheinen, hieman havumetsäinen. Keskitason happamuus, mutta silti riittävä. Taustalla pehmeää persikkaa. Hieman mausteinen jälkimaku. - - - Herbal and earthy, slightly coniferous. Mid-level sourness, but still sour enough. Smooth peaches in the background. Slightly spicy aftertaste.

Post author: Mikko Matias
Mikko Matias
9 months ago
4.5

Post author: Jokkeri76
Jokkeri76
@ K-Citymarket Pirkkala
11 months ago
Wind Claws, Finland
4.3
Oluen tuoksu on hapan, yrttinen ja hieman tammisuutta löytyy myös. Raikas, hapollisen hapan yrttinen maku nousee heti pintaan. Suullisen edetessä lisää erillaista yrttisyyttä sekä omena yhtyy mukaan makupaletin. Raikkaus vaan jaksaa lopussakin ilmestyä vielä uudestaan mukaan. Tynnyröinnin maku nousee minusta vasta lopussa esiin, mutta vain taustalle eikä vie monien yrttien tuoman makuja pois jotka ovat pääosissa. Olut on kuivahko, hieman valkkarin tyylinen ja ennen kaikkea miellyttävän yrttisen makuinen. Loistava olut ja näin ☀️ sopii myös. BOT 17.9.24 BBE 09/2034

Post author: Mirdo
Mirdo
1 year ago
4.5

Post author: Lolli
Lolli
1 year ago
Wind Claws, Finland
4.4
Joisin vaan tälläsiä jos olisin massikeisari. Todella maukasta.

Post author: Niko O
Niko O
@ Pien Shop & Bar
1 year ago
Wind Claws, Finland
4.0
Vaalean oranssi olut, melkein olemattomalla valkealla vaahdolla. Kokonaisuus on luvatun yrttinen, happaman hedelmäinen, tallinen, hieman ruohoinen ja aavistuksen omenainen. Oikein hauska ja hapan yrttipommi, jossa oli jopa yllättävän hyvin hedelmiä! Runko ehkä aavistuksen turhan kevyt, mutta yleisesti sanoisin tämän olevan erittäin hieno tapaus!

Post author: jari
jari
@ K-supermarket Toppila
1 year ago
4.0

Post author: Patu
Patu
@ K-Market Sodankylä
1 year ago
3.2
Makea tuoksu, mutta maku silti hapan. Jälkimaussa maistuu väinönputki ja makea yrttisyys. Sopii maisteluun, ei janojuomaksi.