
En Berliner Weisse med härligt läskande rabarbersmak som med dess syra och sötma är utmärkt för en suröl. Fruktig, syrlig smak med inslag av grapefrukt, ljust bröd och rabarber. Ölet är torrt, friskt och har en tydlig syra som harmoniserar med den pigga rabarbersmaken. Beskan i ölet är väldigt låg för att låta syran i ölet få det utrymmet den förtjänar.
Reviews
Teemuk
@ Systembolaget Haparanda8 days ago
2.5
Ihan ok soir, ei hirveästi raparperin makua kyllä

Lexa
10 days ago

2.4
Aikalai nyt heikko raparperin maku, on hapakkuutta vaan ei vakuuta, lievästi sanottuna pettymys
Folke
3 months ago
4.5

Mikko Matias
4 months ago
1.0
Laiha, mauton, pettymys

Roywenk
5 months ago
3.0
Säkert för någon, men inte för mig

Emely
@ Utposten6 months ago

4.2
Gunnarsson R
6 months ago
0.2

Vaara
@ System bolaget7 months ago
3.3
Hento raparperi ja kuvasti happamuutta vähän ois saanut olla makua enemmän.

Skrietlili
7 months ago

1.0
Väldigt blaskig och tråkig. Smakar mest jäst.

Pallu
8 months ago
2.7