
Rich and luxurious Imperial Stout aged on rum soaked vanilla beans and raisins, a decadent pleasure that lures to enjoy the very finest things in life. Time seems to slow down when pouring this beer, liquid black gold fills the glass with a deep chocolate coloured foam. Powerful combination of vanilla, chocolate and smooth rum fill the nose. Mouthfeel is nearly oily with a silky and full bodied texture, taste is dominated with chocolate, vanilla, raisin and rum warmth. Worthy companion for any chocolate dessert as well as to enjoy by itself while unravelling the mysteries of the world.
Batch 1 & 2: 10% ABV
Batch 3: 11.2% ABV
IBU:80
Reviews

Nikke
22 days ago

4.2
Lasiinkaatuu yönmustaa täyteläisen oloista olutta vain kevyellä vaaleanruskealla vaahtoreunuksella.
Tuoksusta:
Tummaa/maitosuklaata,maltaisuutta, mämmiä ja aavistus mineraalisuutta.
Rommirusinaa,rusinaa/luumua,vanilijaa ja aavistus fariinisokeria
Maunpuolelta:
Brownieta,mallaspohjaa,kahvia,aavistus punaistamarjaisuutta,umamamia,
fariinisokeria sekä kevyttä paahteisuutta.
Rommirusinaa,taatelia,maitosuklaata,
monipuolista vanilijaa sekä rommia ja aavistus alkoholin lämpöä.
Suutuntuma/runko:
Maltainen,täyteläinen jopa kevyesti öljyinen,makeahko sekä tasapainoinen.
About: medium/medium +
Yleistäjorinaa/viba:
Oikein mukava ja tasapainoinen imperiali jossa hyvä sekä persoonallinen adjunktointi.
Kaikki toimii oikein mukavasti yhteen onneksi ei mene edes liian makeaksi.

Kai P
@ Alko Nummela2 months ago
4.1
Intensiivinen ja todella makukylläinen imppi! Tästä löytyy koko kirjo niin tuoksusta kuin maustakin: suklaata, kahvia, rommia, lakritsaa, hiven vaniljaa. Maut vaihtelevat, mutta kestävät. Pirtsakka hapokkuus antaa kepeyttä. Kerrassaan onnistunut olut!
Antti K
@ Kaubamaja2 months ago

4.3
Todella täyteläinen ja pehmeä imppi. Maussa vaniljaa ja suklaatakin. Vahvuus tuntuu täyteläisyytenä, alko ei tunge läpi. Erittäin hyvä imperial stout.
Harri
@ Alko Prisma Kaleva3 months ago
3.8

Pykorock
3 months ago
4.0

Anthony Beerdead
3 months ago

3.6
Omaan makuun jopa hieman liian romminen.

OVAS
@ Alko Sokos Jyväskylä3 months ago
3.8
Stephan G
@ Meyer-Getränke (Craftbeer-Shop)4 months ago

4.8

Jo Iso P
@ Alko Asevelikylä4 months ago

4.0
On rommia suklaata rusinaa vaniljaa, aika herkku.

Rosso
@ Alko Lielahti5 months ago
4.2