
Unlock the Ayinger sticker by rating any beer from the brewery in the Pint Please app!
Diesen dunklen Doppelbock von kastanienbrauner Farbe schenken wir ausschließlich in der Zeit von November bis Ende Januar aus. Das aufwendige Drei-Maisch-Verfahren, die Verwendung von vier Sorten Malz und eine Lagerzeit von 16 Wochen sorgen für den abgerundeten, vollmundigen, malzdominanten Geschmack.
Trotz eines hohen Stammwürzegehaltes ist von der bei Doppelböcken häufig schweren Süße kaum etwas zu spüren. Der Antrunk ist von milder Fülle mit einem begleitenden Kaffeeton, der im Nachtrunk dominierend ist. Ein wahres Geschmackserlebnis für Winterabende bei Kerzenschein und Kaminfeuer!
IBU:28
Reviews

Lauri
@ Alko Prisma Kuopio1 day ago

4.2
Uusintamaistoon (bottled 08/2025):
Oranssisen läpikuultavan tummanruskeaa ja sameahkoa. Vähäinen ja pienikuplainen vaahto.
Tuoksu runsaan, maukkaan ja makean tummahkon maltainen, runsahkon ja makean tummahkon siirappinen ja kuivatun hedelmäinen (omenaa, päärynää, rusinaa) sekä kepeän vihreän ruohoinen ja lehtinen.
Maku runsaan, maukkaan, makean ja kuivakan tummahkon maltainen ja viljainen, makean tummahkon siirappinen ja kuivatun hedelmäinen (rusinaa, luumua, omenaa, päärynää), ruisleipäisen mausteinen, vihreän lehtinen ja ruohoinen sekä selkeän humalaisen katkera.
Hyvät, runsahkot ja tasapainoiset maut. Suutuntuma on keskitäyteläinen, melko kuivakka ja runsahkon hiilihappoinen.
Edelleen erittäinkin maukas ja mukavasti juotava tumma-bock. Taattua laatua.

Traekam
@ Alko Nuorgam4 months ago
4.3
Reipas ja maukas talvipukki, joka sopi sekä saunaolueksi että ruuan kylkeen.

Jukka J
@ Harry's Old English Pub5 months ago

3.5
Tämä on ollut toivelistalla jo ehkä 2 vuotta ja nyt se tuli vastaan. Harmi kun vähän petyttää. Mämminen, luumuimen tosi maanläheinen maku. Ruista, laktoosia, samalla aikaa kevyt, mutta myös roteva.

PaKe
@ Bar Dom5 months ago
3.7
Perus tummaa pukkia.
Mats N
5 months ago
3.4

vautere
@ Oluthuone Leskinen5 months ago

3.3
Herkkua -25C pakkaseen.
Onzka
6 months ago

3.8
Oikein hyvä. Maultaan melko kitkerä mutta pehmeä kuitenkin.
Piuh02
@ Oluthuone Ratamo6 months ago

3.4
Ihan kiva!

Henri V
6 months ago
3.7

Tumerkuloosi
6 months ago
3.9