Grandauer Schwarzbier 5.3%, Brauerei Grandauer, Germany
12 ratings
3.4
Grandauer Schwarzbier
5.3% Schwarzbier

Reviews

Post author: lehtsa74
lehtsa74
@ K-Supermarket Lehmus
5 days ago
Grandauer Schwarzbier, Germany
3.5

Post author: HKIred
HKIred
@ K-Citymarket Ruoholahti
6 days ago
3.3

Post author: Petu66
Petu66
11 days ago
4.0

Post author: Dona
Dona
@ Schnitzelhaus
13 days ago
3.4
Aika makeahko ja pehmeän makuinen.

Post author: Riku K
Riku K
@ K-Citymarket Pirkkala
2 months ago
Grandauer Schwarzbier, Germany
5.0
Heti Himon perään mustaa Saksanmaalta. Parasta ennen 5.8.26. Vaahto on erittäin tyylikäs beige. Tiheää ja pysyvää. Väri on pitkälle kolan värinen ja läpikuultava. Tuoksu on äärimmäisen puhdas niin kuin odottaa saattoi. Eleganttia hennon puhdasta kahvia, metallisuutta, paahteisuutta, mineraalisuutta. Ehkä puhtain tuoksu mitä tummissa lagereissa vastaan tullut. Helvetin tyylikäs. Maku on puhdas. Hienostunut, pehmeän paahteinen, tyylikkään jälki nokinen, hennon kahvinen, mineraalisuutta, pientä öljyistä suutuntumaa. Todella puhtaan tasapainoinen olut. Pientä Helles tyylistä makeutta on mutta selvästi velkkoa kuivempi. Helvetin pehmeä ja äärimmäisen tasapainoinen olut. Paras musta lager minkä juonut. Todella tyylikkään elegantit maut. Hämmentävän pehmeästi kahvi ja paahteisuus tulee esiin. Vivahteita Stoutin suuntaan. Hieno olut kyllä janoon. Mulle toimii. On kova. Pisteet kategorian mukaan. En oikein osaa sanoa miten tumma lager voisi olla tätä parempi. Hienoa nyanssia jälkimaussa. Se nostaa tämän aivan huipulle. Lagereiden ehdotonta kärkeä. Hemmetti miten puhdas ja pehmeä. Pakko vaan antaa kovat pisteet. Tämä on tämän genren kärkeä. En ainakaan paremmasta tiedä. Mä annan ekaa kertaa lagerille täydet. En osaa sanoa miten tämä voisi parempi olla. Ei pienintäkään heikkoutta. Mun mielestä on harmi että Lagerit ei koskaan saa juuri hyviä pisteitä. Nämä pitäisi aina arvioida niin että vertaa muihin saman genren oluisiin ja pisteet sen mukaan. Eikä vertaa mihinkään neipaan ja imperial stouttiin.

Post author: Jnila
Jnila
@ Schnitzel Haus
2 months ago
Grandauer Schwarzbier, Germany
4.0
Edellee toivon et paikka meni oikein. Himon teemu sanois et hyvä vetokalja, lageria ja snadisti häivettä black ipasta, mut snadisti

Post author: Mazandeeros
Mazandeeros
3 months ago
2.8
Oluttahan tämä on mutta maku on vaisuhko. Väri on varsin tumma liki musta. Maku ei juuri muutu vaikka tuopin tovin antoi lämmitäkin.

Post author: approx
approx
3 years ago
3.3

Post author: Kocher
Kocher
6 years ago
Grandauer Schwarzbier, Germany
3.2

Post author: max.posaune
max.posaune
7 years ago
2.6
So lala, bin einfach kein Schwarzbier-Freund. Nette Blume