
Bursting with massive hop aromas of grapefruit, pine, and tropical fruits from huge additions of Columbus and Citra, this classic IPA is perfectly balanced by a healthy malt backbone and smooth, bitter finish.
IBU:40
Hops:Citra, Columbus
Reviews
Joona M
@ Alko Hyrylä8 days ago

4.0
Väriltään hiukan kuparihtava ja kellertävän sävyinen.
Kaataessa teki melko ruman ja runsaan vaahdon.
Vaahto on tiivihköä ja sienimäistä tai matomaista.
Tuoksultaan hiukan ehkä paahdetta ja mausteisuutta ja no ehkä bitteriä.
Maultaan mausteinen ja hiukan bitterinen.
Muistuttaa hiukan brittiläistä bitteriä mutta ei niin hyökkäävä.
Jälkimakuun jää selkeetä viipyilevää kitkeryyttä.
Suutuntuma on pehmeä ja helposti juotava.
Tässä se potku alkaa jälkimaussa mikä voimistuu vähitellen jopa melkoisen kitkeräksi.
Alkoholi ei maistu mutta on vahvahko varsinki loppumaku.
Petollinen olut kun helposti kumottava ja alku menee kuin vettä vaan mutta sen jälkeen kostautuu.
Ei ehkä kuitenkaan vauvasuille jollei halua testata bitteriä niin siihen tää on hyvä ensiaskel.
Suosittelen bitterien ystäville.
Ite en ipaksi sanoisi mutta kyllä tästä saa ipan piirteitä ja ehkä vääntämällä väännettyä ipan.
Jatkoon kai vaikka se on siinä ja tässä.
Unohtakkaa nyt mä tämän kekkasin tämän maku metsäinen ja havuinen ipa.
En poista mun alkuanalyysiä koska jos siellä on jotain osuvia piirteitä mutta siis on metsäinen ja hyvin saman tyylinen kun mun aiempi usalainen havu ipa.
On hyvää ja nyt tiedän että jatkoon!

The Welder
@ Alko Sutela1 month ago

3.5

Nikke
2 months ago

3.8
Lasiinkaatuu kullankeltaista olutta noin puolentoista sormenpaksuisella pienikuplaisella sekä tiiviillä mutta kuitenkin eloisalla vaahtohunnulla.
Tuoksusta:
Sitruksisuutta,greippiä,appelssiini marmeladia sekä hieman ylikypsää hedelmäisyyttää.
Havuisuutta,kevyesti pihkaa ja aavistus humala öljyisyyttä.
Maunpuolelta:
Sitruksisuutta,greippiä,appelssiinia sekä appelssiini marmeladia sekä hieman ylikypsää hedelmäisyyttää.
Havuisuutta,yrttisyyttä,
humalaa/humalaöljyisyyttä sekä kevyesti ruohoisuutta. Suuhun jääpyörimään kevyesti purevaa sitruksista katkeroa.
Suutuntuma/runko:
Puhtaan maltainen,kuivahko sekä tasapainoinen. About: kevyt +
Yleistäjorinaa/viba:
Mukava selkeästi old school westis kyseessä. Vaikkakin ikääkin on jo vähän kertynyt niin onneksi sitä ei selkeästi tule esille.

THauturi
@ Alko Verkkokauppa2 months ago

3.8
Kirkas ja kultainen olut paksulla,kuohkealla,loppun saakka kestävällä vaahdolla.Havua,karamelliä ja greippiä avautuu tuoksuun.Yllättävän karamellismaltainen ensipuraisu,perään greippiä,sitruunaa,limeä ja pihkaa.Taustaviulua soittaa makeamat hedelmät kuten appelsiini vaimeasti.Salmiakkinen vivahde matkassa koko ajan.Katkeruutta sopivasti.Kutenkin melko makea ipa.

SamTheMan76
2 months ago
3.2

Japeinen
@ Miittinki2 months ago

3.4
VesPa
@ Alko Prisma Kuopio2 months ago
3.6

Olutsieppo
@ Alko Limingantulli Oulu2 months ago
3.7
Hyvä. Sitruksinen, havuinen ja maltainen.

Edi41
@ Alko Prisma Kerava2 months ago

3.9
Tuoksu on maltaisen sitruksinen ja havuinen. Maku on havuinen, sitruksinen ja katkeroinen. Vahvuus maistuu myös maltaisuuden ohella. Hyvä vahvempi IPA.

Zwunda
4 months ago
1.0