Tegernseer Hell 4.8%, Herzoglich Bayerisches Brauhaus Tegernsee, Germany
1628 ratings
3.8
Tegernseer Hell
4.8% Dortmunder / Helles
Das typisch bayrische helle Vollbier. Gebraut nach dem bayerischen Reinheitsgebot. Kristallklares Gebirgsquellwasser, ausgesuchte Rohstoffe, eine über tausendjährige Brautradition vom Benediktinerkloster Tegernsee
IBU:14

Reviews

Post author: Rankka A
Rankka A
21 hours ago
3.8
Tykkäsin todella paljon. Helposti menevä olut.

Post author: BoozyBenji
BoozyBenji
@ Salt horse
6 days ago
Tegernseer Hell, Germany
3.6
Aight

Post author: Armando C
Armando C
7 days ago
3.0

Post author: Kolibri91
Kolibri91
7 days ago
Tegernseer Hell, Germany
3.3
Juhannusaaton jälkeen meistä kaikki ei nouse..niin en minäkään, mutta aamuaurinko osui linssiin sopivasti ja näin hetkeni tulleen viimein arvostella tämän hellesin jota pidetään jonkin näköisenä saksalaisten hellesien ikonituotteena ympäri maailmaa. Ulkonäkö, olut on täysin kirkas ja kullankellertävä, oluessa runsas hallittu vaahto joka jättää ohuen hunnun lasin keskelle ja paksumpaa hienojakoista huntua lasin reunoihin. Aromi, tuoksu on vähäinen ja pehmeä, siitä ei hirveästi voi sanoa mitään, ehkä siellä on jotain leipää mutta muuten kaikki on piilossa, ei tule esiin sitrusta tai hiivaisuutta, ei oikein mitään mitä voisi analysoida. Ei auta kuin maistaa. Maku, no nyt täytyy kyllä heti sanoa että omiin odotuksiin nähden on kyllä todella ylihypetetty helles olut. Maku on erinomaisen puhdas ja aavistuksen leipäinen, mutta kaikki rapsakkuus ja pistelevyys puuttuu suutuntumasta, tämä on vähän kuin ipa maailmassa pehmeä neipa josta on kitketty kaikki ylimääräinen rapsakkuus ja kitkeryys pois ja lopputulos on kuin linnunmaitoa… toimii neipoissa mutta ei mielestäni lagereissa, täytyypä kokeilla tätä joskus uudelleen, voi olla että kaadoin hiilihapot liian voimakkaalla kaadolla pois oluesta tai sitten kyseessä on vain huono pullo, mikä minua tässä oluessa hämää on luonteettomuus, tästä ei jää itselle käteen hirveästi mitään muuta kuin olut joka maistuu puhtaalle mutta sekä runko että humalointi ovat jotenkin taustalla. Jokatapauksessa olut on puhtaanmakuinen ja erittäin pehmeä,, juotavuus on erinomainen ja olut on kadonnut lähes kokonaan lasista tätä arvostelua kirjoittaessa, puhdas ja pehmeä ölppönen! Edit: katson youtubesta arvosteluja joissa tätä olutta ylistetään maasta taivaaseen ja jotenkin tulee sellainen fiilis että on kyllä maksettua porukkaa, mutta kokeillaan uudelleen myöhemmin jos oma mielipiteeni muuttuu, hyvää tämä on ei siinä mitään mutta ei mitenkään yllä omien helles oluiden kärkeen. Edit2: vedin perään yhden omista lemppari helleseistä, weihenstephanerin version, tässä oluessa on paljon enemmän sitä pistelevyyttä ja rapsakkuutta ilman kitkeryyttä jota odotan hyvältä hellesiltä, preferenssi on toki vain omani. Edit3: paljon mietittyäni tulin lopputulokseen että tämä olut on maun vahvuudeltaan todella vajaa, maku on puhdas mikä helpottaa juomista ja jos bulkki oluesta tehtäisiin parhain mahdollisin versio ilman budjettia niin se olisi tämä. Hyvä helles ei ole mielestäni vain pelkkää puhtautta, kyllä siellä pitää olla vahvempi runko ja humalointi. Tämä muistuttaa puhtaampaa versiota paulanerin helles oluesta, ei mitään rungon kieroutta mutta ei myöskään rapsakkutta.

Post author: Thirsty Maze
Thirsty Maze
8 days ago
4.0

Post author: Tototobi
Tototobi
9 days ago
3.3

Post author: Benjamin
Benjamin
9 days ago
Tegernseer Hell, Germany
3.0
Aight

Post author: Bierfluencer Jakob
Bierfluencer Jakob
@ Pizzeria & Trattoria I Fratelli
9 days ago
Tegernseer Hell, Germany
2.5

Post author: Jake
Jake
@ Werdenfelser Hof
11 days ago
3.2

Post author: Brewyfletch
Brewyfletch
13 days ago
4.8
What a beer. Quintessential German Helles. Aroma is light and hoppy with malt and biscuit notes. Taste is ever so refreshing and easy to drink with a lovely bitter aftertaste that just demands you go back for another sip. Beautiful.