
Svatováclavská 13 is a classic and yet unique lager. We cooked it exclusively from fresh, so-called green hops on the day of harvest. We used only Žatecký poloraný červeňák, which we added throughout the hop plant as part of the traditional two-mouth cooking process. We used Pilsen and Munich malts.
The result is a delicious balanced taste, in which the unique characteristics of the famous Žatec semi-early redfish stand out. Thanks to him, Svatováclavská 13 acquired an unmistakable distinctive hop aroma, which is supported by unobtrusive mild bitterness and higher aftertaste.
Hops:Saaz
Malts:Munich, Pils
Reviews
ozzy
2 months ago
3.4

supermane
3 months ago

3.5
Mitä pidit? Hyvää pidin. Mie en täst osaa oikee mitää kertoo, muuta ku et sopusuhtasen hyvä. Kiitos taas @NOTKARJALAMEANYMORE taas kerran joululahjast 🫶🏼.

Lauri
@ K-Citymarket Kolmisoppi, Kuopio3 months ago

4.5
Tarjouksesta uusintamaistoon (canned 10/2025):
Kevyen oranssisen ja viljaisen rusehtavaa ja sameahkoa. Vähäinen ja pienikuplainen vaahto.
Tuoksu runsahkon, maukkaan ja makeahkon maltainen, viljainen ja leipäinen, hunajainen sekä kepeän hedelmäinen, sitruksinen ja ruohoinen.
Maku runsahkon, maukkaan ja makean vaaleahkon maltainen, viljainen ja keksinen, kepeän hunajainen ja hedelmäinen, vihreän ruohoinen sekä selkeähkön humalaisen katkera ja rapsakka.
Oikein hyvät ja tasapainoiset maut. Suutuntuma on keskitäyteläinen, melko kuivakka ja hiilihappoinen.
Edelleen erittäinkin maukas, laadukas, miellyttävän viljaisa ja humalainen sekä oikein mukavasti juotava lager.

Jukka S
3 months ago
4.1

Mikko M
@ Alko Kiiminki3 months ago
3.1
Hyvää ja maukasta pilssiä.

Juka
3 months ago

4.3
Hyvää mutta kallista! Nautitaan!

Wate
@ Alko Kuusankoski3 months ago

3.0
Pilssiksi oikein maistuva 👍🍺

Leif C
@ Alko Prisma Itäharju3 months ago
3.0
Parinsormenleveyden verran vaaleaa kermaista vaahtoa samean kellanruskean valoaläpipäästävän semiläpinäkyvän oluen yllä joka tuoksuu kepeän yrttisen ruohoisan olkisen maltaiselle ja maistuu kuivan katkerahkon yrttisen pippurisen ruohoisan maltaiselle, kolme bojoo. PE: 06-04-2026.
Ac veteran
@ Alko Eteläväylä Pori3 months ago

5.0
Tää oli hyvää

Tuomo S
@ Alko Tammisto4 months ago

3.8
Raikas, maltainen, leipämäistä viljaisuutta, ruohoisuutta, yrttejä ja pieni sitruksisuus taustalla. Hyvää pilssiä.
Fresh, malty, bread like grainy flavors, grassyness, herbs and bit of citrus. Good pilsner.