Käpy Pils 5.2%, Atmos Brewing, Finland
62 ratings
3.1
Käpy Pils
5.2% Pilsner

Reviews

Post author: veltto62
veltto62
2 days ago
3.1
😁👏

Post author: MixuS
MixuS
6 days ago
3.0

Post author: KASI
KASI
12 days ago
3.2

Post author: Kuokkanen M
Kuokkanen M
@ Sitko Pizza & Bar
14 days ago
Käpy Pils, Finland
3.0
Cloudy. Dry. Bitterness of pine needles. Grass. Elegant. Great name. Very good beer, but obviously not as good as German pilsners actually made in Germany.

Post author: Teepekk
Teepekk
15 days ago
3.2

Post author: Siiseli
Siiseli
1 month ago
3.5
Mieto tuoksu. Raikas, helppojuontinen, humala tukee taustalla muttei kitkeröitä.

Post author: Jussi Koo
Jussi Koo
@ K-Citymarket Hämeenlinna Hämeensaari
1 month ago
Käpy Pils, Finland
2.6
Jääkiekkoa, pizzaa ja olutta, suomalainen pyhäkolminaisuus 🍻 Tuoppiin kaatuu samean utuisen keltainen olut, tuoksu hento, ehkä ujo mallas? Vaahtoa syntyy reilun sormen paksuudella, vaahto katoaa pian kuin Suomen maaliyritykset ekassa erässä. Maussa nurmisuutta, kevyt hedelmäisyys, rapsakkaa pilssiä, maltaisuutta, hieman tunkkainen sekä katkeroa. Hintaansa nähden tylsä ja jopa hieman laaduton esitys.

Post author: Riku K
Riku K
1 month ago
Käpy Pils, Finland
2.5
Parasta ennen 22.9.26 Vaahto on kyllä täydellinen. Paksu ja pysyvä. Väri on vaalean kelta ruskea ja aika utuinen. Tuoksussa on jotain kuusenkerkkää, katkerohumalaa, maltaisuutta, jotain tummaa toffeeta, mineraalisuutta. Tuoksussa on jotain samaa kuin Makun Hellesissä. Ei tuoksu silti huono ole. Hyvin metsäinen tuoksu. Käpypihkainen. Maku. Tämä on kyllä niin erilainen mitä juonut. Ei voi verrata mihinkään. Samaa humalan makua kuin Maku Hellesissä. Mallasta, katkero humalaa voimakkaasti sellaista niin kuin kuusenkerkkä tyylistä. Maanläheistä makua, sammalta, kanervaa, suoyrttisyyttä, viljaisuutta, katkeroa kunnolla. On tässä vähän kuin kuivaa männynkäpyä purisi jossa vähän pihka tihkuu. Ei tässä kyllä pilsin kanssa ole mitään tekemistä, no ehkä samaa katkeruutta. Mun mielestä tämä on maustettu lager. Hyvin metsä mäntymetsä henkinen lager. Mä en nyt oikein tiedä pidänkö mä tästä yhtään. On tämä kyllä toisaalta aika kamalan makuinen. En tiedä mille helvetillä tämmöinenkin maku olueeseen saadaan. Tässä on samoja yrttien makuja kuin Paihalasin oluissa. Joku väinönputki. En tiedä. On tämä tavallaan ihan ok puhdas. Ei näitä kyllä yhtä enempää juo. Tänään ei oikein lähde. Tämä on suoyrttimausteisen lagerin ystäville. Mulle tökkii. Näitä samoja makuja oli Suomen ensimmäisissä pienpanimo oluissa. Joku humala tuon maun tekee. 2.5. Maku on silti yllättävän puhdas. Itselle ei vaan tuo yrttien maku iske. Maistakaa. Älkää sitten odottako mitään Saksa pilsiä. Tämä on hyvin kaukana perinteisestä pilsistä. Perhana vähän kyllä irvistelee kun juo. En tiedä millä hitolla Saazista ja Perlestä saa tällaista. Veikkaan että yrttejä ja kuusenkerkkää. Joku saakelin karu ruiskukka. Joku yrttitee. Saattaa kyllä tulla hiivasta tuo mausteisuus.

Post author: Fraa
Fraa
2 months ago
3.0

Post author: Jani Huu
Jani Huu
@ Atmos Taproom
2 months ago
3.0
Light and medium dry body. Downtoned malts added with gentle bitters. Aftertaste adds some honey and grass while rising the bitters more to the top. Not bad pils and probably the best kne from this brewery since it doesn't feel too watery or light on the taste.