Orwellian Nightmare 2022 10.0%, Orava Brewing, Finland
39 ratings
3.6
Orwellian Nightmare 2022
10.0% Imperial Flavoured Stout / Imperial Pastry Stout
This version is spiced with coffee, vanilla and cacao

Reviews

Post author: Leif C
Leif C
@ Orava Brewing
12 days ago
4.0
R.I.P. Orava Brewing. Näftinsormenleveyden verran mokkakahvinväristä aikanopeasti laskevaa vaahtoa erittäin tummanruskean valoaläpipäästämättömän oluen yllä joka tuoksuu kahvisen paahteisen tummasuklaisen tuhkaisen maltaiselle ja maistuu kuivan kahvisen paahteisen tummasuklaisen maltaiselle, kolme ja puoli bojoo plus puolikas koska Orava!

Post author: Leif C
Leif C
@ Orava Brewing
2 years ago
4.0
R.I.P. Orava Brewing. Näftinsormenleveyden verran mokkakahvinväristä vaahtoa erittäin tummanruskean valoaläpipäästämättömän oluen yllä joka tuoksuu kahvisen paahteisen tummasuklaisen maltaiselle ja maistuu kuivan kahvisen paahteisen lakritsisen tummasuklaisen kallioimarteisen kaakaoisen maltaiselle, neljä ja vartti alaspäin. PE: 24.12.2026.

Post author: Tuukka
Tuukka
@ Orava Brewing
3 years ago
Orwellian Nightmare 2022, Finland
3.7
Hyvää mokkaa lasissa. Suklaata ja kahvia. Vanilja ja kaura pehmentää palettia kivasti. Helposti juotava prosentteihin nähden. Ei mikään tuhdein imppi stout, mutta tekee tehtävänsä kyllä hyvin. Odotin makeampaa, mutta ehkä parempi näin kuivempana. Hieman öljyinen suutuntuma. Katkerahko jälkimaku. Alko lämmittää ja hieman maistuukin.

Post author: Ltn. NaCl
Ltn. NaCl
3 years ago
3.2
Tuoksu on kuin nestemäisen mokkapalan. Maussa niin ikään kahvi, kaakao ja karamelliset maltaan. Hieman alkoholikin. Omaan makuun liian ”imelä” tapaus, mutta onhan tässä tekemisen meininki. Malja Oravalle, RIP.

Post author: Leif C
Leif C
@ Orava Brewing
3 years ago
4.0
Mökillä suoraan tölkistä: tuoksuu kahvisen kaakaoisen paahteisen muhkean maltaiselle ja maistuu kahvisen paahteisen suklaisen kaakaoisen lämmittävän maltaiselle, on hyvää neljä bojoo. PE: 24.12.2026.

Post author: Askous S
Askous S
@ Oluthuone Kaisla
3 years ago
Orwellian Nightmare 2022, Finland
4.0
Todella juotava, suutuntuma melko kevyt, mutta riittävä. Maussa reilusti kahvia ja kaakaota. Todella kiva.

Post author: Tommi
Tommi
@ Orava Brewing
3 years ago
4.0
Hyvä, mutta vahvuudesta huolimatta melko kevyen oloinen. Varsinkin jälkimaussa kahvin ja vaniljan combo maistuu hyvin. Hieman erilainen, mutta toimiva Stout.

Post author: Leif C
Leif C
@ Orava Brewing
3 years ago
4.0
Näftinsormenleveydenverran mokkakahvinväristä vaahtoa tummanruskean hiukkasen valoaläpipäästävän oluen yllä joka tuoksuu makean kahluamaisen mustaryssäisen kahvisen suklaisen maltaiselle ja maistuu kuivan tummasuklaisen kahvisen paahteisen lakritsisen lämmittävän maltaiselle, neljä bojoa. PE: 24.12.2026.

Post author: Leif C
Leif C
@ Orava Brewing
3 years ago
4.0
Näftinsormenleveydenverran mokkakahvinväristä vaahtoa tummanruskean hiukkasen valoaläpipäästävän oluen yllä joka tuoksuu kuivan katkerahkon kahvisen tummansuklaisen paahteisen suklaisen vaniljaisen lämmittävän maltaiselle ja maistuu kepeän kahvisen paahteisen kahvisen paahteisen lämmittävän maltaiselle, kolme ja kolmevarttia ylöspäin. PE: 24.12.2026.

Post author: Esa M
Esa M
@ Orava Brewing
3 years ago
Orwellian Nightmare 2022, Finland
3.8
Olipa hyvää. Tummaa kahvia, sopivaa paahdetta, pientä tyntsää ja kaakaota.