
341 ratings
3.1
Wieselburger Bier Gold
5.0% Dortmunder / Helles
Reviews
Vasu
@ K-Citymarket Pirkkala2 days ago

3.1
Vähän kuivahkon makuinen. Ei silti huono.
Paavo K
2 days ago

2.7

Willy
@ K-Citymarket Pirkkala8 days ago

3.4
Onhan tää nyt komiaa. Jussina tällainen keli ja ruokajuomana puolen litran lasipullosta saksalaista.

Juhki
@ K-Citymarket Kirkkonummi10 days ago
3.0
Kullanruskea, kirkas, kaunis vaahtokukka. Pehmeä, maltainen, tasapainoinen, hieman kuiva. Oikein hyvä

Purtzi
@ K-Citymarket Veturi Kouvola10 days ago
3.5
LLasri
21 days ago
3.5
Dortmunder helles Itävallasta. Ei hassumpi, keskitasoa parempi vaalea lager.

HKIred
@ K-Citymarket Ruoholahti24 days ago
3.0
Kolibri91
1 month ago

3.6
Aijai, mikä se sieltä tulla tupsahti viikonlopun kunniaksi, no helles tietysti. Keli on mukavan lämmin ja otollinen oluen nauttimiseen.
Ulkonäkö, olut on täysin kirkas ja kullan kellertävä. Oluessa runsas hallittu vaahto joka jättää melko tasaisen ohuen hunnun oluen päälle.
Aromi, tuoksu on kuivaan viittaava, raikas, kuivanutta heinää, nokkosta.
Maku, makeahko, jonkin verran tyypillistä hellesiä tiukempi ja kitkerämpi humalointi, muistuttaa ihan yhtälailla saksalaista pilssiä kuin hellesiä, kiva sitruksinen kirpsakka humalointi ja pistelevä suutuntuma tulee esiin jälkimaun kohdalla, jälkimaussa viimeisenä jäljelle jää pieni karvaus joka kestää hetken. Oikein kelpo olut viikonlopun alkajaisiksi.
Edit: loppua kohden tuntui että oli aavistuksen liian makea omaan makuun.

malinen t
1 month ago

2.6

Tototobi
1 month ago
3.0