
Wisby Jul är en klassisk nordisk julöl så som den bryggts det senaste århundradet. Receptet är detsamma år från år men smaken från råvarorna varierar med betingelserna för årets skörd.
Ölet bryggs med lite mörkare malt för en fyllig och värmande smakupplevelse. En liten dos rökmalt ger den speciella karaktären.
IBU:50
Reviews

Karl H
15 days ago
2.0

T. Holm
@ Holms hus.3 months ago

2.5
Går bra till tacos!
Ola Lyspropp
3 months ago
4.0
Lite annorlunda men oväntat god, till och med utan tilltugg. Blir fler gånger!

Mika69
3 months ago
3.4
Inos
5 months ago
3.0
BigWalt
6 months ago
4.0
Conny8
6 months ago
3.5
Johansson61
6 months ago

3.9
God jul öl med smak av choklad smakade bra till julmaten
Ägg , sill , skinka , Janson , köttbullar, prinskorv mm o en Gammeldansk
Julstämningen är på topp
God Jul 🎄

Lexxxa
@ Systembolaget Skeppsbron, Stockholm6 months ago

3.3
Hyvä paahteinen tumma joulu olut.

Wiberg T
@ Systembolaget Falkenberg6 months ago

0.6