
Det påstås att Wisby Weisse en gång vunnit en blindprovning vid en stor ölmässa i Tyskland, till de inhemska domarnas förtret. Det förvånar oss inte alls, precis så klassiskt tysk är den.
Denna ekologiska veteöl har karaktäristisk doft av skumbanan och tropisk frukt. Ofiltrerad och disig ger den en behaglig, len munkänsla som bara måste älskas.
IBU:31
Unfiltered
Reviews
Think
@ Systembolaget Haparanda3 days ago

2.7

Dricktor
5 days ago

1.9
Riktigt rolig midsommar blandning
Ovster
17 days ago
4.2

Risto-Matti K
26 days ago
3.5
Kauko K
@ Nordic Kitchen & Bar1 month ago
4.2

Magnus R
2 months ago
4.0

Basque von Bonthon
2 months ago

3.3
Yllättävän vahvan ja kuivan makuinen vehnäolut länsinaapurista. Kylmänä virkistävä.
WornHope3
2 months ago
4.5

Yngve II
@ Teaterbrasseriet2 months ago

3.1
Terassiolut.
Annetaan ruotsalaiselle vehnikselle mahdollisuus näin vappuna.
Hanasta tuoppiin vaalea, puolisamea hefe. Valkoinen sentin vaahto. Tuoksu makea, banaaninen. Maku makea, kevyen hiivainen. OK hefe, ei tosin pärjää sakuille mutta toimii vapputerassilla.
Matias S
@ M/S Viking Grace2 months ago
2.6